Skip to main content

Square Group of Bangladesh- success is a journey

Square Group is not just a successful company, it is a symbol of achievement. The journey of the company has been tough but it managed to sail through and have made it to the list of top companies of Bangladesh. Square Pharmaceuticals, which is the flagship company of the conglomerate is the leader among the pharmaceutical companies in Bangladesh and is currently gaining popularity across the globe.

The company was founded by Samson H Chowdhury, one of the most prominent businessmen of Bangladesh in the year 1958. The company was named as Square because it was founded by Chowdhury and his three friends, and also because a square signifies perfection and quality.

Square Group has consistently been at the top position since 1985 and has worked hard to achieve all the success which has come its way so far. The company was turned into a public limited company in the year 1991. The total turnover of the company was more than $163 million in the year 2010 with a steady year on year growth of 16.72%.

The leadership of the company is hardworking and dynamic and has been successfully leading the company towards various achievements in diverse industries. It has expanded its services across the globe and has made a big name for itself. The company started exporting medicines in 1987. It is still exporting various pharmaceutical products, antibiotics, dairy products and cosmetics to many countries across the globe. Square Group has various other enterprises as well and they are as diverse as spinning and textiles, toiletries, fashion, fabrics, hospitals.

Square Group aims towards providing the best possible compensation to all the people working with the company through a package consisting of basic salary, bonus, allowances, leave salary and various retirement benefits. Square is a company which strives for maintaining the best quality in all its products and also aims it infiltrating the lower economic class in Bangladesh. It is bound with social obligations and has strong desire to give back to the society.





Comments

  1. square group is committed to offering the best product at the most competitive price.

    ReplyDelete
  2. square group Bangladesh is the only toiletries product production company in Bangladesh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Shaik Hasina, Salauddin Kader, Nizami and Tofayal

Shaik Hasina, Salauddin Kader, Nizami and Tofayal in the picture. Probably it was taken during a parliament session in the 1980s. 

শীর্ষস্থানীয় পাঁচ কোম্পানি

বাংলাদেশের বেসরকারি কোম্পানি বা কর্পোরেট হাউস গুলো দেশের অর্থনীতিকে এগিয়ে নিয়ে যাচ্ছে। পণ্য উৎপাদন বাড়ছে, কর্মসংস্থান হচ্ছে, ভোক্তা শ্রেণী বাড়ছে। এখানে শীর্ষস্থানীয় পাঁচ কোম্পানির কথা উল্লেখ করা হলোঃ স্কয়ার গ্রুপ স্কয়ার গ্রুপ আজ একটি  সুপরিচিত প্রতিষ্ঠানের নাম। এটিই দেশের শীর্ষস্থানীয় কোম্পানি। কিন্তু এর যাত্রা ১৯৫৮ সালে কঠিন পরিস্থিতিতে হয়েছিল। নাম।স্কয়ার গ্রুপ আজ  শুধু একটি প্রতিষ্ঠানের নাম নয় এটি একটি সংঘঠন যা গত চার দশকেরও বেশী সময় ধরে বাংলাদেশের অর্থনীতিতে গুরুত্বপূর্ণ অবদান রেখে যাচ্ছে। এর অঙ্গ প্রতিষ্ঠান স্কয়ার ফার্মাসিউটিক্যালস লিমিটেড ১৯৮৫ সাল থেকে বাংলাদেশের ঔষধ শিল্পে শক্তিশালী নেতৃত্বের অবস্থানে অধিষ্ঠিত এবং বিশ্ব ঔষধ শিল্পেও এখন এটি একটি সুপরিচিত বর্তমানে স্কয়ার প্রসাধন, গার্মেন্টস, টেক্সটাইল, তথ্য প্রযুক্তি, স্বাস্থ্য পণ্য, খাদ্যসামগ্রী, হাসপাতালসহ প্রায় সবখাতেই বিস্তৃতির মাধ্যমে বাংলাদেশের অর্থনীতিতে ভূমিকা রাখছে। স্থানীয় ব্যবসা উন্নয়নের মাধ্যমে বেকার সমস্যা সমাধানে অবদান রাখছে এই কোম্পানি।স্কয়ার গ্রপের গড় বার্ষিক টার্নওভার ২০০মার্কিন  ডলার। স্কয়ার গ্রুপের প্

Salman F Rahman and BEXIMCO – “Taking Bangladesh to the World”

From its founding in the 1970’s by two brothers with uncommon foresight and vision, Ahmed Sohail Fasiur Rahman and Ahmed Salman Fazlur Rahman, the BEXIMCO group has grown from being focused solely upon commodities trading to the largest private sector group in Bangladesh.  From real estate development to energy to aviation to textiles, the group has certainly touched lives.  With a diversified group of industries accounting for almost three quarters of Bangladesh’s gross domestic product (GDP), “Taking Bangladesh to the world” seems a more-than-fitting motto for thegroup.  In today’s climate of global business, it is not enough to be satisfied with success solely on the domestic level.  BEXIMCO is certainly not.  Even as Bangladesh’s biggest private sector employer, the group employs over 48,000 people worldwide and continues to grow.  Under the guidance of its gifted management, BEXIMCO has its sights on the international market.  The management team of each company work independentl